O grze

Łamacze Szyfrów to gra właśnie dla Ciebie? Niezależnie od tego, czy kiedykolwiek słyszałeś o kryptologii, szyfrze Cezara, czy Enigmie. Bez względu na to, czy lubisz matematykę, albo historię.

Gra wciągnie każdego, kto kocha przygodę, zagadki i komu nie jest obcy duch rywalizacji. W czasie gry stopniowo udostępniamy krótkie wykłady wyjaśniające różne metody szyfrowania i łamania szyfrów oraz oczywiście odpowiednie zagadki.

Zespół, który jako pierwszy ustawi rotory Enigmy w Panelu Zespołu w napis Enigma zwycięży i otrzyma główną nagrodę. Zespoły powinny liczyć 3 osoby. Nie ma limitów wiekowych.

Trzy poziomy trudności zapewnią dobrą zabawę tak samo początkującym, jak i już wtajemniczonym, a co ciekawe, możesz przejść przez poziom początkujący, zaawansowany i Enigma rozwijając swe umiejętności wraz z przebiegiem gry! I właśnie to Ty możesz wygrać!

Etapy gry

POZIOM PODSTAWOWY

Rejestracja :
- do 13 pażdziernika

Start:
- możesz grać już teraz

Decydująca rozgrywka:
- 13 października

POZIOM ZAAWANSOWANY

Rejestracja:
- do 3 listopada

Start:
- 16 października

Decydująca rozgrywka:
- 3 listopada

POZIOM
ENIGMA

Rejestracja:
- do 24 listopada

Start:
- 6 listopada

Decydujące starcie:
- 24 listopada

Dlaczego "Łamacze szyfrów"?

W 1929 roku trzech studentów matematyki: Marian Rejewski, Henryk Zygalski i Jerzy Różycki, rozpoczęło swoją przygodę z kryptologią, której owocem było złamanie tajemnicy słynnej niemieckiej maszyny szyfrującej - Enigmy.

Wzięli oni wówczas udział w kursie kryptologii, jaki dla studentów Uniwersytetu Poznańskiego zorganizowało Biuro Szyfrów polskiego wywiadu wojskowego. Owocem kursu było przekazanie, dziesięć lat później, w obliczu zbliżającej się wojny, sekretu łamania szyfru wywiadom państw zaprzyjaźnionych – Wielkiej Brytanii i Francji. Umożliwiło to aliantom śledzenie dużej części niemieckiej korespondencji i w znacznym stopniu ułatwiło pokonanie hitlerowskich Niemiec.

Pragnąc przypomnieć tamte ważne wydarzenia organizujemy kolejną edycję Internetowej Gry Kryptologicznej ŁAMACZE SZYFRÓW.

Dla zwycięzców przewidziano wyjątkowe nagrody, a wszyscy jej uczestnicy mogą liczyć na fascynującą przygodę i wtopienie się w rolę prawdziwego agenta wywiadu.

[Czytaj więcej o bohaterach gry i Enigmie]

Jak wejść do gry?

Już obecnie na niniejszej stronie dostępne są podstawowe informacje dotyczące gry oraz możliwa jest rejestracja 3-osobowych zespołów.

Wkrótce też aktywny będzie panel zespołu i każdy zainteresowany będzie mógł zapoznać się z wykładem wstępnym, a także spróbować swych sił w grze próbnej, dzięki której pozna specyfikę Łamaczy Szyfrów. Gra opiera się na krótkich, przystępnych wykładach dotyczących poszczególnych zagadnień kryptologicznych. Zadaniem gracza będzie rozwikłanie zagadek, które pojawią się zarówno w treści wykładów, jak i po ich przyswojeniu. Wystarczy dobrze przyjrzeć się wykładom, a rozwiązanie stanie się czystą przyjemnością gry umysłu.

25 września rozpoczną się zmagania na poziomie podstawowym. Potrwają do 13 października. Zagadki ukazywać się będą w kolejne poniedziałki i piątki. Poziom zaawansowany potrwa od 16 października, do 3 listopada, a poziom Enigma (w którym prezentujemy w praktyce polskie metody łamania Enigmy) zacznie się 6 listopada i zmagania trwać będą do 24 listopada.

Na każdym poziomie zwycięży zespół, który jako pierwszy rozwiąże zagadki po ukazaniu się ostatniego wykładu danego poziomu. Będzie to drużyna, która najszybciej ułoży rotory w swoim panelu gracza w napis ENIGMA, wykorzystując przy tym jak najmniej podpowiedzi. 

O nas.

Wersja do druku

Materiały zamieszczone na stronie dostępne na licencji Creative Commons CC-BY-ND

codebreakers.eu