O grze

Łamacze Szyfrów to gra właśnie dla Ciebie? Niezależnie od tego, czy kiedykolwiek słyszałeś o kryptologii, szyfrze Cezara, czy Enigmie. Bez względu na to, czy lubisz matematykę, albo historię.

Gra wciągnie każdego, kto kocha przygodę, zagadki i komu nie jest obcy duch rywalizacji. W czasie gry stopniowo udostępniamy krótkie wykłady wyjaśniające różne metody szyfrowania i łamania szyfrów oraz oczywiście odpowiednie zagadki.

Zespół, który jako pierwszy ustawi rotory Enigmy w Panelu Zespołu w napis Enigma zwycięży i otrzyma główną nagrodę. Zespoły powinny liczyć 3 osoby. Nie ma limitów wiekowych.

Trzy poziomy trudności zapewnią dobrą zabawę tak samo początkującym, jak i już wtajemniczonym, a co ciekawe, możesz przejść przez poziom początkujący, zaawansowany i Enigma rozwijając swe umiejętności wraz z przebiegiem gry! I właśnie to Ty możesz wygrać!

Etapy gry

Prezentacja gry

Zobacz jak grać, złam pierwsze szyfry!

Rejestracja :
- już teraz

Start:
- 3 października

UWAGA:
- zespoły 1-3 osobowe

Poziom INTRO

czyli wprowadzenie do kryptologii

Rejestracja:
- już teraz

Start:
- 15 października

Decydująca rozgrywka:
- 2 listopada

Poziom ADEPT

czyli wyzwania kryptologiczne dla każdego

Rejestracja:
- już teraz

Start:
- 12 listopada

Decydujące starcie:
- 30 listopada

Dlaczego "Łamacze szyfrów"?

W 1929 roku trzech studentów matematyki: Marian Rejewski, Henryk Zygalski i Jerzy Różycki, rozpoczęło swoją przygodę z kryptologią, której owocem było złamanie tajemnicy słynnej niemieckiej maszyny szyfrującej - Enigmy.

Wzięli oni wówczas udział w kursie kryptologii, jaki dla studentów Uniwersytetu Poznańskiego zorganizowało Biuro Szyfrów polskiego wywiadu wojskowego. Owocem kursu było przekazanie, dziesięć lat później, w obliczu zbliżającej się wojny, sekretu łamania szyfru wywiadom państw zaprzyjaźnionych – Wielkiej Brytanii i Francji. Umożliwiło to aliantom śledzenie dużej części niemieckiej korespondencji i w znacznym stopniu ułatwiło pokonanie hitlerowskich Niemiec.

Pragnąc przypomnieć tamte ważne wydarzenia organizujemy kolejną edycję Internetowej Gry Kryptologicznej ŁAMACZE SZYFRÓW.

Dla zwycięzców przewidziano wyjątkowe nagrody, a wszyscy jej uczestnicy mogą liczyć na fascynującą przygodę i wtopienie się w rolę prawdziwego agenta wywiadu.

[Czytaj więcej o bohaterach gry i Enigmie]

Jak wejść do gry?

Już obecnie na niniejszej stronie dostępne są podstawowe informacje dotyczące gry oraz możliwa jest rejestracja 3-osobowych zespołów.

Wkrótce też aktywny będzie panel zespołu i każdy zainteresowany będzie mógł zapoznać się z wykładem wstępnym, a także spróbować swych sił w grze próbnej, dzięki której pozna specyfikę Łamaczy Szyfrów. Gra opiera się na krótkich, przystępnych wykładach dotyczących poszczególnych zagadnień kryptologicznych. Zadaniem gracza będzie rozwikłanie zagadek, które pojawią się zarówno w treści wykładów, jak i po ich przyswojeniu. Wystarczy dobrze przyjrzeć się wykładom, a rozwiązanie stanie się czystą przyjemnością gry umysłu.

15 października rozpoczną się zmagania na poziomie podstawowym. Potrwają do 2 listopada. Zagadki ukazywać się będą w kolejne poniedziałki i piątki. Poziom zaawansowany potrwa od 12, do 30 listopada.

Na każdym poziomie zwycięży zespół, który jako pierwszy rozwiąże zagadki po ukazaniu się ostatniego wykładu danego poziomu. Będzie to drużyna, która najszybciej ułoży rotory w swoim panelu gracza w napis ENIGMA, wykorzystując przy tym jak najmniej podpowiedzi. 

O nas.

Wersja do druku

Materiały zamieszczone na stronie dostępne na licencji Creative Commons CC-BY-ND

codebreakers.eu