W 1929 roku trzech studentów matematyki rozpoczęło swoją przygodę z kryptologią.
![Henryk Zygalski](https://lamaczeszyfrow.pl/img/home/mat-1_2.png)
![Marian Rejewski](https://lamaczeszyfrow.pl/img/home/mat-2.png)
![Jerzy Różycki](https://lamaczeszyfrow.pl/img/home/mat-3.png)
![Enigma](https://lamaczeszyfrow.pl/img/home/enigma-foto_2.png)
![main/home.animation-2.enigma_logo](https://lamaczeszyfrow.pl/img/home/enigma-logo-copy.png)
Zaowocowało to złamaniem tajemnicy niemieckiej maszyny szyfrującej Enigma.
Upamiętnienie
Naszą misją jest szerzenie pamięci o sukcesie polskich matematyków, pogromców szyfru Enigmy. Wydarzenie to wpłynęło na losy II wojny światowej oraz na zawsze zmieniło kryptologię.
![Szyfr nie do złamania](https://lamaczeszyfrow.pl/img/home/zdj-s-cie-1-16-03-2018.jpg)
Szyfr nie do złamania
Enigma była wojskową maszyną szyfrującą wykorzystywaną przez armię niemiecką od 1926 roku aż do końca II wojny światowej. Maszyna generowała niewyobrażalną ilość kombinacji i przez długi czas jej szyfr był uznawany za niemożliwy do złamania.
Szyfr maszynowy
Poznaj historię maszyny szyfrującej stojącej na straży wojskowych tajemnic Republiki Weimarskiej i III Rzeszy, która przez wiele lat spędzała sen z powiek agentów tajnych służby wielu krajów.
![Szyfr maszynowy](https://lamaczeszyfrow.pl/img/home/enigma.png)
Pogromcy Enigmy
Polscy kryptolodzy dokonali istnej rewolucji w kryptologii. Atak na szyfr podjęli z nowej perspektywy - matematycznej, a nie jak dotąd, językowej. Marian Rejewski odkrył cykliczną naturę szyfru Enigmy, a następnie opracował matematyczny model maszyny, której nigdy dotąd ani też nigdy później nie widział! Był to klucz do dalszych sukcesów polskiego zespołu.
![Henryk Zygalski](https://lamaczeszyfrow.pl/img/home/hz.jpg)
![Marian Rejewski](https://lamaczeszyfrow.pl/img/home/mr.jpg)
![Jerzy Różycki](https://lamaczeszyfrow.pl/img/home/jr.jpg)
Zespół Biura Szyfrów
Poznaj losy polskich matematyków, oraz pozostałych osób zaangażowanych w złamanie szyfru Enigmy.
Dołącz do gry!
Zbierz zespół, zarejestruj się i dołącz do gry. Wcześniej możesz samodzielnie spróbować swych sił na poziomie INTRO.